• Wanago | נפלאות בוקרשט

נפלאות בוקרשט
כתבה על נפלאות בוקרשט

אפשר להגיד די בקלות כי את כוכבי מערב אירופה כבר ראינו לפחות פעם אחת. צדה המזרחי נסתר מעינינו. לא יודע למה, אבל כל ילדותי היתה איזושהי מחשבה שאין מה לחפש שם, ויתרה מכך, כי המקום משעמם וחסר צבע, שלא כמו מקומות כמו לונדון ופריס.

תקופת המבחנים הלכה והתקרבה לסיומה יחד עם טעמה המתוק של תחילת חופשת הסמסטר. חיכו לנו בסך הכול עשרה ימים לחגוג ולשכוח משלושת השבועות העמוסים שעברנו עכשיו. עם הרבה ציפיות לטיול מיוחד ומעט ממון בחשבון הבנק, מזרח אירופה לעולם לא נראתה כה אטרקטיבית. אחדים ממשפחתנו חזרו לאחרונה ממספר טיולים וכולם הובילו פה אחד להמלצה על בוקרשט. התכנית הייתה לשלב טיולי יום בעיר עם ערבי בירה ואוכל מקומי.

לטיול מושלם בבוקרשט לחצו כאן >>

הגענו ממש לקראת סוף פברואר, הרחק מהעונה הסואנת והיישר לקור מצנן. הצטיידנו בבגדים חמים בשביל להצליח ולהתמודד עם הטמפרטורות הנמוכות. נחיתה בשדה התעופה הראשי ומשם קו אוטובוס מהיר במיוחד חסכו לנו גם כמה פרוטות יקרות לליבנו.

את אותו היום התחלנו בפארק קארול המפורסם. שעתיים שלמות הסתובבנו והצלחנו ללמוד קצת על המורשת של העיר וכל מיני אנשים ששמו יד ועזרו לבנות ולתקוע יתד. העיריה השקיעה המון משאבים ודאגה לאנדרטאות מטופחות, גני נוי מרשימים ונקודות עצירה ומנוחה.

משם המשכנו לארמון הפרלמנט. רק מלהסתכל על המבנה אפשר מיד להבין כי מדובר במשהו יוצא דופן במיוחד. בדיקה מהירה הובילה לגילוי כי מדובר במבנה השני הגדול בתבל וכי רק הפנטגון מקדים אותו ברשימה. הבניינים הארוכים שמרכיבים אותו נפרשים על שטח עצום ממדים. כל כך חריג עד כי נדרשות שעות ארוכות רק בשביל לכסותו בהליכה.

כתבה על נפלאות בוקרשט

ביום העוקב יצא לנו גם לעבור במעין שער ניצחון, דומה לאותו מונומנט ענק בפריס ומשם המשכנו רגלית לפארק ציצ מין צ'ו, לשיט איטי בסירת משוטים אדומה. כמו ערים רבות באירופה, ההיסטוריה צועדת שנים רבות אחורנית ובוקרשט גם כן נכללת באותה רשימה. דרכים ציוריות בנויות מאבנים משתלבות, שתי וערב, לקחו אותנו בין שלל סמטאותיו של רובע ליפסקני. אינספור בתי קפה, מסעדות ופאבים מפוזרים להם וערבוב של מקומיים ותיירים ממלא את הרחובות. לקחנו הפסקה מההמולה והתיישבנו לאכול באחד המקומות שהציע תפריט מרשים של אוכל מקומי ועסקה משתלמת במיוחד של שעת צהריים. את הקינוח דווקא העדפנו לקחת במקום שהיה בקרבתנו ומשך אנשים פנימה בזכות ניחוח משכר של שוקולד משובח.

הלילה האחרון בעיר הוקדש למעט אלכוהול מקומי. סבב בשלושה מקומות עמוסים במיוחד וכמות משקאות שאיננו מצליחים כלל לזכור הוכיח לנו את הסטיגמה כלפי הרומנים - אכן מדובר באנשים שאוהבים לשתות ולשמוח. יצאנו מרוצים ושבעים מה"סקיי בר" בדרך לשינה עמוקה וממצה.

לטיול מושלם בבוקרשט לחצו כאן >>

בוקרשט הראתה לנו, או לי לפחות, שיש לנו עוד הרבה דברים לראות, הרבה דברים שלא חשבנו עליהם. זוהי עיר משגעת, יפה לא פחות מאותם מקומות פופולריים אחרים וכזו שתיקח אתכם אל מסע ארוך ומיוחד של קסם אירופאי מסוג אחר.