• Wanago | סרדיניה
סרדניה- אי מהפנט ביופיו, האי של מאריכי החיים

כתבה על סרדניה איטליה

סרדיניה - האי השני בגודלו בים התיכון, אחרי סיציליה ולפני קפריסין. סרדיניה נחשבת למחוז של איטליה אבל אנשי סרדיניה רואים עצמם כעם בפני עצמו – לא איטלקים.
מאחר ויש בה מזג אוויר ים תיכוני בדיוק כמו שאנחנו אוהבים, החלטנו בטיול האחרון שלנו לנסוע לשם, במיוחד אחרי ששמענו שזה גם האי של אנשים מאריכי החיים. על המלון המליצו לנו בישראל, ושמו Hotel Lucrezia. הוא בנוי במבנה ישן מהמאה ה17, ובעל מראה אלגנטי וייחודי. החדרים ממוקמים סביב לחצר פנימית מלאה בעצי פרי וזית יפיפיים. העיצוב ישן ומקסים מכל הבחינות, אופניים להשכרה היו זמינים בכל רגע שרצינו ואפילו לקחנו שם שיעור בישול מיוחד שצוות המלון המליץ עליו.

אז כמו שאמרנו – אנשים בסרדיניה חיים חיים ארוכים מהממוצע. רופאים ניסו במשך שנים להבין את הסוד שגורם לאריכות ימים זו ללא הצלחה. עם 1.6 מיליון תושבים באי, בסרדיניה יש הכי הרבה אנשים בעולם שעברו את גיל 100. בעוד מדענים לא מצליחים להכריז על הסיבה הרשמית לכך, זה כנראה בזכות התזונה, סגנון חיים ושילוב גנטי מוצלח.

גילינו באי עצמו את התפריט שלהם, שעשיר בחלבונים המגיעים מהחלב וגבינות, ויש בו פחות מאכלים סוכרתיים ובשר. כששאלנו, גילינו שהרבה מתושבי האי אוכלים בשר רק פעם או פעמיים בשבוע. כמו כן, המנות הבשריות המוגשות בדרך כלל מורכבות מחתיכה קטנה של כבש, דג שומני או פירות ים, מלווים בירקות. מבחיתנו התפריט הזה היה מושלם, וקיווינו שאם נאכל ממנו מספיק, אולי אריכות הימים תדבק גם בנו.

לחופשה בסרדיניה המהפנטת לחצו כאן   >>

עוד דבר שאהבנו במיוחד זה המנהג של שתייה מרובה של יין, אשר בלתי נפרד מהתרבות המקומית, ובדרך כלל מלווה בגבינות כבשים או ריקוטה טעימה. כנראה שגם מזג האוויר הים תיכוני משאיר את התושבים במצב רוח טוב רוב הזמן, וגם אותנו. הבריזה הנעימה בערב והשמש המלטפת במשך רוב היום השאירו אותנו במצב רוח טוב לאורך כל הטיול.

כתבה על סרדניה איטליה

האלמנט האחרון לאריכות ימים, מעבר לגנים, אוכל, מזג אוויר וסגנון חיים הוא תרבות האי. מבוגרי המשפחה נחשבים למכובדים ביותר והם מעורבים מבחינה חברתית באי יותר מאחרים. לזקנים של האי חשיבות רבה מאחר ולא שולחים אותם לבתי אבות אלא מערבים אותם בחיי החברה ובלקיחת ההחלטות. הם שמחים להיות בחיים, ומהזקנים שאנחנו דיברנו איתם הבנו שגם הם משוכענים שהזקנה משתלמת, כי למרות שהם אולי זקנים, הם נמצאים בסביבת ילדיהם ואהוביהם.

לחופשה בסרדיניה המהפנטת לחצו כאן   >>

כדי לחגוג את התרבות באי ולהתקרב קצת יותר לרמת החיים שלהם, יצאנו באחד הערבים למסעדה מקומית. מוחבא בין עצי הזית בהרים היפים שסביב מצאנו את מסעדת Jaddhu המהממת. ישבנו בחצר הגינה ונהנינו מארוחה סרדינית מסורתית. אכלנו מרק של לחם וגבינה, דג חרב עם שקדים וליים עם תפוחי אדמה ברוזמרין והיה פשוט מעדן. אין ספק שהסרדינאים יודעים לבשל ולהינות מאוכל טוב ואם זה הסוד לחיים ארוכים ובריאים אני מוכנה להירשם כבר עכשיו.