• Wanago | הרי הפירנאים - הרים ושמורות
פירנאים- הרים ושמורות

כתבה על הרי הפירנאיים

עוד בתיכון היו ימים שהייתי חוזר הביתה גמור, נזרק על המיטה עם אטלס גדול ומתחיל לחשוב על כל המקומות היפים שאגיע אליהם מתישהו ואיפשהו אחרי שאסיים את הצבא. באותם ימים, היה מדובר בכברת דרך ארוכה שעוד ניצבת מולי, אבל המחשבות התעלמו מכך ונדדו כבר אז למקומות רחוקים. עקבתי בזמנו באדיקות אחר התכניות של נשיונל ג'אוגרפיק, אני חושב שזה הדבר היחיד שהצדיק את התשלום של הורי לחברת הכבלים. הראו אז במשך חודש שלם תכניות מרתקות על הפירנאים. לאלו מכם שלא שמעו, מדובר על הרכס המפורסם שמהווה את החסם בין צרפת לספרד. באמצע עוברת לה גם איזושהי נסיכות קטנה בשם אנדורה.

לטיול מושלם בפירנאים לחצו כאן >>

בינתיים, הימים חלפו להם מהר יותר מכפי שתכננתי ומצאתי את עצמי עם המציאות המרתקת ניצב מול טיול מדהים למקום שכה רציתי להגיע אליו שנים רבות קודם לכן. נסעתי עם יעל מהתיכון, גם היא, למיטב זכרוני, הייתה חזקה בעניין. שכרנו רכב עוד בארץ שחיכה לנו בשדה התעופה בברצלונה ומשם התחלנו את ההצפנה לכיוון אנדורה.

המקום הראשון שהגענו אליו היה הכפר פרויאנס. מקום פצפון, בית למאה תושבים בלבד שמספק מפגש מרתק עם שמורות טבע ונופים יפיפיים. הכפר עצמו אפשר לנו גם נקודת מוצא מצוינת להמשך טיולים רגליים ברכסים הגבוהים שפרושים סביבו ובשלל שטחי המרעה הירוקים. בכל מקום שפסעה רגלינו גילינו אוצרות קטנים וציוריים. משם המשכנו לנסוע לכפרים המרוחקים יותר. הגענו לארנסה, עוד ישוב מדהים ביופיו אשר פתח בפנינו את הטעימות הראשונות מהמאכלים המקומיים המעולים.

עלינו רמה. החלטנו לגלות את שמורות הטבע המפורסמות שבסביבה. הידועה שבהן היא "וולה דה-לה יוסה", והיא היחידה מבין כולן שממש אפשרה לנו להשקיף על חלק עצום מהעמק ולראות את שלל הצבעים המשתנים כשמסתכלים אל עבר האופק. ההליכות הארוכות התקילו אותנו עם מגוון רחב של בעלי חיים ומראות טבע שטרם נתקלנו בהם.

כתבה על הרי הפירנאיים

פסגת העולם עוד הייתה לפנינו והחלטנו לקינוח הטיול לנסות ולהגיע אליה, או לפחות הכי קרוב שאפשר. נצלנו שעת בוקר מוקדמת על- מנת להעפיל ברכבל לפיק-דו-מידי-דה-ביגור. אומר לכם את זה כך, הטיפוס האיטי מעלה בקופסא התלויה הותיר בי רושם עצום, שלא נדבר על יעל, שפשוט ישבה שם על הספל, צמודה לחלון הזכוכית והתבוננה בפה פעור. למרות הסכום השערורייתי שגבו מאתנו, הדבר הוא במסגרת חובה לכל מי שמגיע לאזור, במיוחד ביום עם ראות מצוינת. מאוחר יותר עשינו את הדרך לפונט ד'אספן והגענו לשמורת הטבע שבתוכו. מפלים שופעים קבלו את פנינו וגם שם התחלנו עוד מסע ארוך לדרך מרקאדו- מבין הטרקים הפופולאריים והיפיפיים באזור.

לטיול מושלם בפירנאים לחצו כאן >>

בפעם הראשונה קרה לנו שחזרנו הביתה עם תמונות פנורמה כך כל כך טובות שהחלטנו לבחור אחת ולמתוח אותה בגאווה עם נייר קנבס גדול, על הקיר שמעל פינת האוכל. אותם פירנאים נהדרים, הצליחו בשלל צבעיהם להחזיר אותי שנים רבות אחורה, לימים שעוד הייתי בסה"כ ילד עם אטלס שחולם על טיולים של אחרי צבא.