• Wanago | מונטנגרו

מונטנגרו
כתבה על מונטנגרו

מונטנגרו - ארץ הרים ומפרצים (להתייחס להרים ומפרצים, קניון טרה והדורמיטור

אני מודה שלפני שהחלטנו לנסוע לטיול במונטנגרו (או בשמה המתורגם, ההר השחור), לא ידעתי על מדינה זו דבר. כשבדקתי קודם קצת באינטרנט, ראיתי שמדובר באחד המקומות הבתוליים ופראיים שעוד נותרו באירופה. זה התאים לנו בול, מאחר ומטרת הטיול היתה טרקים וטיולים בטבע בעקבות הטיול האחרון שלנו לגרוזיה שבעקבותיו התמכרנו לחוויה המדהימה הזו.

כשהגענו לשם, הבנתי למה התכוונו כשאמרו ״בתולי ופראי״. זה הרגיש לנו מהרגע שנחתנו, כאילו נסענו אחורה 20 שנה לפחות. חוסר ההתפתחות של מדינה זו נותנת לה מראה טבעי שטרם נהרס על ידי טכנולוגית העולם המודרני. בטיסה לשם, לשמחתנו, שמענו משכנינו לשורה שכבר ביקרו שם בעבר, שהמקומיים נחמדים מאד ומקבלים תיירים בברכה, וכשהגענו הבנו בדיוק למה הם התכוונו. הרגשנו בזכות טוב ליבם לגמרי בבית מהרגע הראשון שהגענו.

לטיול עצמאי בעקבות הטבע המדהים של מונטנגרו לחצו כאן >>

כשנחתנו לקחו אותם ישר למלון שלנו, ריסורט זאבלק (Zabljak) הנמצא 1450 מטר מעל פני הים ובמרכז הפארק הלאומי הדורמיטור (Durmitor). הטיול הראשון אליו יצאנו למחרת היה טיול שלושת האגמים. טיילנו בערך ארבע שעות בהרים המרהיבים, זה היה קליל יחסית אבל אחלה דרך להתחיל את טיול ההרים ומפרצים שלנו.

ביום השלישי לקחו אותנו לסיור במערה הקפואה (Icy cave). הטיול הזה היה מאתגר יותר מהיום שלפני, טיפסנו לגובה של 710 מטר והיה טיפוס לא קל בכלל. המראות שראינו היו מרהיבים, נטיפי הקרח העוטפים את המערה העצומה הזו נראה כמצוירים ולא אמיתיים אבל הקור אישר שאנחנו אכן נמצאים במערת קרח. וכמובן הנופים הירוקים שראינו מהגובה הזה באמת היו מדהימים במיוחד. למרות הטיפוס הקשה, הנוף היה שווה את זה.

למחרת, החלטנו לעשות משהו קצת שונה, ויצאנו לטיול ראפטינג בנהר הטרה (Tara river). לקחו אותנו במיניבוס דרך הרי הדורמיטור המשתרעים על פני גובה של 2100 מטר מעל פני המים, דרך נוף פסטורלי וכמעט לא אמיתי, לכיוון אגם פיבה (Piva Lake), משם לקחו אותנו בג'יפים לנהר הטרה ויצאנו למסע ראפטינג. עם כל ההכנות שעשינו, לא באמת יכולנו להתכונן לחוויה המטורפת הזו, מלאת האדרנלין שעברנו שם בסירה הזו. פעם נוספת, העוצמה של הטבע הזכירה לנו בדיוק מי הבוס, וזה לא היה אנחנו.

כתבה על מונטנגרו

בטיול עצמו עברנו דרך מפרצים רבים, ראינו טבע פראי ויפיפייה, מפלי מים עוצמתיים ושינויי הגובה משתנים שהקפיצו אותנו ואת כל הסירה בכל פעם מחדש והפכו את הטיול הזה לעוצמתי במיוחד וכנראה משהו שניקח איתנו לכל החיים. אחרי שסיימנו את החוויה המטורפת הזו בחתיכה אחת, חזרנו למלון כדי קצת לנוח ולהירגע מכל האדרנלין. ישבנו בבר של הלובי ושתינו בירה מקומית בפליאה על המסע המטורף שעברנו.

לטיול עצמאי בעקבות הטבע המדהים של מונטנגרו לחצו כאן >>

את היום האחרון החלטנו לבלות באווירה רגועה יותר ונסענו לטייל באזור האגם השחורׁ (Crno jezero). בסביבת האגם ביקרנו ביערות קסומים שמצאנו בקרבה. ישבנו לאכול את הפיקניק שארזנו במלון ברוגע ובנחת - בהחלט סיום מושלם לטיול המרגש והפעיל הזה. בדיוק בגלל טיולים כאלה אנחנו אוהבים לטייל ודואגים לעשות זאת מידי שנה. שמחנו על הבחירה ליעד חדש זה, שנמצא ממש קרוב לבית. אנחנו נשוב לשם בוודאות בקרוב מאוד וממליצים לכל מי שאוהב טבע, טיולים ואתגרים להגיע לשם גם כן.