• Wanago | קרנבל המסיכות בוונציה
קרנבל המסיכות בוונציה

כתבה על קרנבל המסיכות בוונציה

קרבנל המסיכות בוונציה תמיד היה נראה לי כמו משהו שרואים רק בסרטים אבל שלא באמת מגיעים אליו לעולם. כשחבר שלי הפתיע אותי עם טיסה לוונציה, מיד בדקתי אונליין אם זה קרוב לתאריכים של הקרנבל. מזל שהוא מכיר אותי כל כך טוב ודאג לקנות את הכרטיסים לתאריכים הנכונים. שבוע אחרי, היינו בדרכנו לוונציה בהתרגשות וציפיה רבה.

החגיגה הגדולה מתרחשת מידי שנה, זמן קצר לאחר שמסתיימות חגיגות חג המולד, וראשיתה בציון הנצחון וניציאני על הפטריאך הנבל-התורן ב1162.  אנשים החלו לרקוד ולשיר ברחובות מרוב אושר. אך ציון המאורע הפך לרשמי רק בתקופת ימי הביניים. היום מגיעים מידי שנה יותר משלושה מיליון אנשים לנשף המסכות המטורף, וביניהם גם אנחנו!

לחווית קרנבלים בונציה לחצו כאן  >>

ממה שקראתי, המסכות תמיד היו חלק עיקר וחשוב בקרנבל. אנשים נהגו לחבוש מסכות בתאריכים מיוחדים במשך השנה וכך להישאר בתחפושת זמן רב. המסכות היו עשויות עור, חרסינה או זכוכית (?!), ובהתחלה היו פשוטים בעיצובם מפני שלרוב היה להם גם שימוש פונקציונלי וסמלי, אבל היום רובן עבודות יד מקושטות עם נוצות ויהלומים מנצנצים. זה תמיד מזכיר לי את הסרט "עיניים עצומות לרווחה", שם היו מסכות ותלבושות שלא היו מביישים וונציאנים מהמאה ה-18.

כשהגענו לעיר, הגענו למלון בשם Hotel Ai Reali. ואני יכולה לומר לכם שאיך שנכנסתי למלון הבנתי שהוא לא חסך בהוצאות בכלל בטיול הזה. המלון ממוקם במרחק של שתי דקות הליכה מגשר ה-ריאלטו (Rialto). בחדר היו רצפות עץ עתיקות בסגנון ונציאני, ובעיקר שמחתי שהוא היה ממוקם ממש בלב ונציה, במרחק של 400 מטרים בלבד מפיאצה סן מרקו (Piazza San Marco). אפילו תחנת הרכבת ונציה סנטה לוצ'יה (Venice Santa Lucia) נמצאת רק במרחק של 20 דקות הליכה משם. מושלם.

כתבה על קרנבל המסיכות בוונציה

בערב הראשון גיליתי שיש לנו כרטיסים לנשף מסכות של וולנטיינס דיי, המתרחש בקרנבל מידי שנה בארמון פרטי על שפת המים. כמובן שאם הולכים לנשף חייבים לקנות מסכה, לכן זו הייתה המשימה הראשונה שלנו למחרת בבוקר. במלון המליצו לנו על חנות בשם bluemoon venice ואחרי חצי שעה מצאנו את עצמינו בחנות בוהים במסכות השונות התלויות על הקיר. אני החלטתי לקנות מסכה המסתירה רק את העיניים בצבע זהב מעוטר ביהלומים קטנים והוא קנה מסכת עיניים כחולה ומנצנצת.

לחווית קרנבלים בונציה לחצו כאן  >>

עם המסכות המהממות שלנו היינו בהחלט מוכנים לנשף. לקחנו סירת מונית שידעה בדיוק לאן לקחת אותנו והגענו לנשף הגדול. בכניסה לארמון חיכו לנו משרתים הלבושים בתחפושות של קסנובה, שעזרו לנו לרדת מהסירה וכיוונו אותנו להעלות במדרגות אל תוך הבניין המפואר. עלינו לקומה הראשונה שם הושיבו אותנו ליד שולחן זוגי עם נרות שהיה ערוך בצורה הכי יפה שראיתי מימיי. האווירה הוונציאנית, המוזיקה הרומנטית והארוחה המדהימה לאור נרות השרו תחושה של רוגע ופאר לאורך כל הערב. אחרי הארוחה ירדנו לרקוד ברחבה עם כל יתר המחופשים והרגשתי לערב כאילו אני בוונציה של המאה ה18. היה טיול לא זול בכלל אבל מושלם ביותר, במיוחד להצעת נישואים!