• Wanago | אגמים בצפון איטליה
אגמים בצפון איטליה

כתבה על אגמים בצפון איטליה

החלטנו לחגוג את יום ההולדת לאמא בסימן מיוחד. כבר כמה שבועות שמחפשים משהו מיוחד. הכל צריך להיות כאן באזור, אבא הוא רגיש מדי לטיסות ארוכות. קראנו מלא על אזור צפון אטליה והעין נפלה כמעט באופן אוטומטי על קבוצת האגמים המפורסמת, קומו, גרדה ומג'ורה. שלושתם נכנסים לרשימת האגמים הגדולים שבאטליה וכל שנה זרם התיירים רק הולך וגדל.

הזמנו את הכרטיסים והיעד שנקבע היה ורונה, ההתחלה הנוחה ביותר על-מנת להגיע לאזור האגמים בצפון המדינה. בשדה חיכה לנו הרכב השכור שהגיע מצויד עם גי-פי-אס לחרדתיים במיוחד.

הגענו לעיירה קומו וגילינו אזור עתיר מלונות, מהזולים ועד היקרים ביותר. בחרנו בבד אנד ברקפסט שענה על כל הצרכים. הגענו בשביל ללכת ברגל, המלון הוא בסופו של דבר רק מקום לשים את הראש בלילה. האגם עצמו נותן מגוון עצום של צבעים וכשמסתכלים אל עבר האופק אפשר לראות הרים ועמקים בצבע לבן בוהק.

רוצים גם אתם לראות את האגמים מקרוב ...  >>

ביום השני התחלנו כבר לגמוע מרחקים ארוכים ברגל וגילינו עד כמה הנוף מתחלף במהירות מאזורים הרריים לנוף כפרי, דרך חופי רחצה ומדרונות סקי אינסופיים. ניצלנו את הרכבל כדי להגיע מקומו עד הכפר ברונאטה, לאחת מנקודות התצפית המרשימות ביותר על האגם המפורסם. נקודה זו נקראת גם ה"מרפסת של האלפים".

נסיעה קצרה סביב האגם הובילה אותנו לכפרים קטנים ויפיפיים שכל מטרתם הייתה לשמור על הנוף הטבעי של המקום. אמא התלהבה מהסמטאות הצרות והמיוחדות שבהן אפשר להתענג על גלידה איטלקית משובחת וקפה מהביל. בין המקומות שעברנו בהם נמנים צ'רנוביו, טרמצו, לקו ובלאג'יו.

את החלק השני של הטיול עשינו באגם גרדה אשר ידוע כמקום פופולארי למשפחות. העונה התאימה בול, שכן החודשים הכי שווים להגיע הם בין אפריל לספטמבר. הגענו לעיירה סרמיונה, מן היפות באזור, שבה החלטנו לקחת דירה קטנה ליומיים ולגלות לבד את האזור. אגם גרדה, כמו קומו לפניו, גילה לנו נופים מרהיבים, עיירות ציוריות ותצפיות על כל חלקה טובה.

כתבה על אגמים בצפון איטליה

החלק הכי כיפי הגיע כששכרנו סירת משוטים קטנה לשיט של שעתיים באגם, זה היה רגע משפחתי נפלא.  באותה רוח אקסטרים, המשכנו לרכיבה על אופניים. גילינו שהעיירות הקטנות סביב האגם מסומנות בשבילים כנדרש, מה שהפך את הרכיבה לקלה ונעימה במיוחד (הלוואי עלינו בישראל). לימונה וריבה- דל גרנדה, נקודות מהממות בדרך, מלאות שלל בתי קפה וחנויות, כאשר אני מוכרח לציין כי מעולם לא שתיתי קפה לאטה טוב יותר.

בדרך כלל את טיול האגמים המפורסם מתחילים באגם מוגי'רה. אנחנו הפכנו את הסדר והשארנו אותו לסוף. את החלק האחרון העברנו במעבורות הקטנות וברכבלים שמקשרים בין גדות האגם לאיים הרבים שהוא מכיל. מיומיים עמוסים מאד של הסתובבויות, החלק היפה ביותר הגיע בתצפית על האגם מהר מוטרונה, במהלכה של ארוחת צהריים משובחת.

רוצים גם אתם לראות את האגמים מקרוב ...  >>

אמא אומרת שלמרות הזמן הקצר, הטיול הוכיח עצמו כהצלחה מסחררת. לא תיארתי לעצמי שיצא כל כך טוב. אם יש לכם שבוע או אפילו חמישה ימים, טיול אגמים בחלקה הצפוני של אטליה נמנה על החלקים הטובים ביותר שיש לארץ המגף להציע. שעתיים טיסה מפרידות בינכם ובין חוויה בלתי נשכחת.