• Wanago | פלמנקו ומלחמות שוורים בספרד
פלמנקו ומלחמות שוורים בספרד

כתבה על פלמנקו בספרד

מאז שראיתי את הסרט "מטאדור" של אלמודובר רציתי לראות מלחמת שוורים בלייב. כשהחלטנו לנסוע לספרד, מיד יצאתי לחיפושים מקיפים אודות מלחמות שוורים אותם נוכל ללכת לראות. בגלל שהנסיעה שלנו הייתה מתוכננת לאפריל-מאי, החלטנו לטוס לסביליה השוכנת בדרום מערב ספרד, שם יש את מלחמות השוורים הטובות ביותר. מידי שנה מלחמות השוורים בעיר מתחילות בסוף יום ראשון של חג הפסחא, שבדרך כלל יוצא בתקופה שבין אפריל למאי. שבועיים אחריו יש בעיר שבוע שלם של חגיגות הנקרא Feria de Seville הכולל מלחמות שוורים, מופעי פלמנקו והרבה כיף ואנחנו הגענו בול בזמן לחגיגות.

למופעי פלמנקו וחופשה איכותית בספרד לחצו כאן >>

הגענו לסיביליה ביום שלפני החגיגות, ומזל שכך כי יצא לנו להיות עדים לכל ההכנות המרובות שתושבי העיר עסקו בהם. למחרת, ביום שני בחצות החגיגות החלו באופן רשמי, והם נמשכו לאורך 6 ימים שלמים! בכל יום החגיגה החלה בתהלוכה של מרכבות ורוכבי השוורים למתחם ענק שם מתרחשים מלחמות השוורים, והרוכבים ומגדלי השוורים נפגשים לראשונה.

במשך שבוע החגיגות גילינו שבעיר בנו מיני עיר אוהלים (casetas), שהתפרסה עד לגדת נהר הגואדלקיויר ((Guadalquivוהיא בנויה משורות של אוהלים מקושטים ויפיפיים. כששאלנו מקומיים שעברו במקום למה האוהלים, הם סיפרו לנו שכל שנה בשבוע של החגיגות משפחות, ארגונים פוליטיים, מועדונים וגופים שונים מקימים את האוהלים הללו ולוקחים חלק בחגיגות וריקודים. בחלק מהם ניתן גם להינות ממאכלי טאפאס שונים וסוגי יין משכרים.

בערב השני יצאנו לסיבוב בלילה וראינו קבוצה גדולה של אנשים שרקדו ושרו ברחובות. הלכנו אחריה עד שהגענו לאוהל שלהם, שם הם המשיכו לרקוד ולשיר. העזנו להיכנס לאוהל ומיד הוזמנו להצטרף לריקודים השמחים, לטעום יין מאנזילה (manzanilla ) וכמה מנות טאפאס שחילקו בין כולם. הלכנו משם קצת אחרי חצות אבל שמענו אותם ממשיכים לחגוג עד אור הבוקר.

רק ביום השלישי החלו מלחמות השוורים והלכנו אחר הצהריים לצפות. הלוחם הספרדי יצא ראשון אל תוך הרחבה, לבוש חליפה מסורתית של לוחמי שוורים ומצויד פיסת בד ורודה ומתנפנפת. אחרי סיבוב דאווין קצר, השור הזועם שוחרר אל תוך המתחם. מעולם לא תיארתי לעצמי שאצפה בחיה כה אימתנית רצה במהירות שיא הישר לכיוונו של אדם קטן וצנום העומד שם ללא הגנה. אחרי שהבנו את העניין של הספורט ההזוי הזה, הצלחנו גם קצת ליהנות מזה.

כתבה על פלמנקו בספרד

החלטתי ביום הרביעי שנתנסה בשיעור פלמנקו. הצלחתי לשכנע את חבר שלי שזו תהיה חוויה כיפית לשנינו וקיבלתי המלצה מראש מחברה שנסעה בשנה שעברה עם קבוצת ריקודי הפלמנקו שלה לאן ללכת בשביל השיעור הטוב ביותר בסיביליה!

כשהגענו ל Taller Flamenco (בית הספר המוביל בסיבילה לפלמנקו) הנמצא ברובע ישן שבמרכז העיר בשם לה מקרנה (La Macarena), הבנתי שקצת הגזמתי בפנטזיית הריקודים שלי, במיוחד לאור העובדה שלא ידעתי שצריך להזמין מראש שיעור. למזלנו לא שרפנו לחלוטין את היום וזכינו לצפות בחזרות של רקדני הפלמנקו לקראת מופע הרחוב שהם קיימו באותו הערב. גם בערב יצאנו לשכונת סאנטה קרוז (Barrio Santa Cruz), בעקבות המלצה של כמה מקומיים נחמדים שאמרו לנו ללכת לשם כדי לצפות במופעי ריקוד הפלמקנו.

למופעי פלמנקו וחופשה איכותית בספרד לחצו כאן >>

ביום החמישי החלטנו ללכת לראות תערוכת סוסים אשר לוותה על ידי להקה של נגנים מקומיים ששרו וניגנו שירים שמחים, אותם כבר הכרנו אחרי 5 ימים בפסטיבל בלתי נגמר זה. בערב נרגענו בטיול שקט ברחובות העיר וכמובן שהיינו חייבם לטעום את הצ'ורוס (churros) המפורסם, המגיע בצורת מקלות בצק מטוגנות מצופות שוקולד, אחד הדברים הטעימים ביותר שאכלתי מימיי.