• Wanago | קוסטה דל סול
הקסם של קוסטה דל סול

כתבה על קוסטה דל סול

חודשי האביב החלו מתקרבים בצעדי ענק ואיתם ארוחת החג המפורסמת של פסח. במקום לשבור את הראש אצל מי נחגוג השנה את ליל הסדר ומי יצטרך לקחת על עצמו את המשימה הבלתי אפשרית של הכנת הגפילטע פיש, אמא העלתה רעיון גאוני - נוסעים לדרום ספרד.

למרות הביקוש הרב לאזור דרום ספרד בפסח מצאנו בקלות טיסת שכר ישירה שהביאה אותנו ישר לעיר מאלגה, עיר נמל בחבל אנדלוסיה המשמשת כבירת האזור הדרומי של ספרד.

מכיוון שנסענו כל המשפחה העדפנו לשכור רכב. דאגנו להשכרה מראש כבר בארץ והכיוון היה קוסטה דל סול, בתרגום מספרדית - חופי השמש, כשמם כן הם. קוסטה דל סול הוא חבל ארץ של רצועת חוף הנפרשת לאורך של כמעט 200 קילומטרים, לכן, בהמלצת חברים שעשו את הטיול באביב שעבר, לא בזבזנו זמן בעיר מלאגה ויצאנו ישר לדרך.

לנופש מפנק בדרום ספרד לחצו כאן >>

החלטנו להתחיל את הטיול בטורמולינוס, המרוחקת 15 קילומטר מערבית ממלאגה. יש אפשרות לקחת מלון בטורמולינוס ולצאת מדי יום לטיולים לאורך החוף, מומלץ מאוד ונוח. הילדים התעקשו ללכת לפארק המים המפורסם בעיירה הנקרא Aqualand, הדודה לקחה אותם לבילוי בפארק ואנחנו המבוגרים פתחנו את הטיול בטיפוס במדרגות התלולות המובילות אל המדרחוב סן מיגל. אלה מאיתנו שהתעייפו מהנסיעה בחרו לקחת את שתי המעליות המובילות למדרחוב ועולות 50 סנט בלבד לנסיעה. הסתובבנו בין החנויות השונות וקנינו מזכרות, עצרנו למנוחה קלה בבית קפה מקסים במדרחוב ולבסוף ירדנו אל הטיילת של טורמולינוס ונהנינו מבריזה נעימה לעת שקיעה. קינחנו במסעדת דגים טעימה עד שהעייפות השתלטה עלינו ונאלצנו לסיים את היום.

בבוקר המשכנו אל הכפר מיחאס, בנסיעה קצרה של חצי שעה מטורמולינוס. אמנם הכפר נמצא על ההר אבל ניתן להשקיף ממנו אל הים התיכון. השארנו את הרכב מחוץ לעיירה כפי שהומלץ לנו והסתובבנו בעיירה הקטנה והמקסימה הזו בין סמטאות של בנייה לבנה קלאסית, נהנו ממסעדת טאפסים נהדרת ומהאטרקציות שיש לכפר הקטן אך התיירותי להציע כמו מצודת אלקאזבה וכנסיית סן סבסטיאן שבכיכרה המוזיאון המקומי. יש להיזהר ממלכודות תיירות אך עם זאת כפר מקסים שאין לוותר עליו.

למחרת, השכמנו קום ונסענו אל עיירת הקיט היוקרתית מארבייה (Marbella). בעיירה זו הגולף פופולארי ומושך תיירים מכל רחבי אירופה בכל עונות השנה. טיילנו בין סמטאות צרות בעיר העתיקה ועצרנו בין גלריות אומנות בדרך. לקראת אחרי הצהריים עצרנו בכיכר המרכזית שנבנתה באמצע המאה ה15 ונקראת "כיכר התפוזים" ונהנינו מסנגריות מרעננות ומהאווירה התיירותית-אך-עדיין-כפרית של העיירה. נסענו לאורך טיילת ה"גולדן מייל" המאופיינת בבתי מלון יוקרתיים במיוחד. בקצה הדרום מערבי נמצא נמל פוארטו באנוס בו ניתן להתפעל מהיאכטות היקרתיות שעוגנות בו ומן חנויות היוקרה, הבוטיקים ובתי הקזינו שבהם מבלים העשירים. אין מה להגיד, החיים הטובים זה כאן.

כתבה על קוסטה דל סול

לקראת סוף הטיול נסענו לגיברלטר - מובלעת בריטית קטנה בקצה המערבי של קוסטה של סול. מכיוון שגיבלרטר בטריטוריה אנגלית התשלום שם בליש"ט. נהנינו מארוחת בוקר אנגלית קלאסית והתחלנו בטיול ג'יפים אל ההר שבו מערת נטיפים הנקראת סיינט מייקל, נהנינו מהנוף המדהים שנשקף מגובה ההר והילדים השתגעו על הקופים שמשוטטים חופשי בין האנשים.

לנופש מפנק בדרום ספרד לחצו כאן >>

הטיול אמנם היה קצר אך זכינו להנות מחופים שטופי שמש כפי שהובטח לנו בשם רצועת החוף, נהנינו קטנים וגדולים מהאטרקציות שיש לדרום ספרד להציע. האוכל היה מצוין והעונה הייתה מושלמת. לשומרי המסורת חשוב לציין שבטורמולינוס ישנה קהילה יהודית קטנה וכן בית כנסת וסופר כשר, דרך מצוינת לחגוג את חג הפסח כהלכתו. השאלה הגדולה היא איך נוכל לחגוג את החג אחרת אחרי טיול מדהים שכזה?