• Wanago | צ׳ינקוה טרה- רצועת החוף היפה בעולם בריבריירה האיטלקית
צ'ינקוה טרה-רצועת החוף היפה בעולם בריבריירה האיטלקית

כתבה על צ'ינקוה טרה

צ'ינקוה טרה הינה פיסת חוף השייכת לריביירה האטילקית המהממת. שמעתי רבות על האיזור ויופיו ולכן החלטנו לנסוע לשם לטיול השנתי עם החברות. בדרך כלל אנחנו נוסעות למקום קצת יותר רועש כמו ברלין או פריז אבל הפעם רצינו לנוח בשקט ובנוחות מירבית, לכן צ'ינקוה טרה נראה לנו כמו היעד המושלם עבורנו.

הדבר הראשון ששמנו לב אליו כשהגענו הן המרפסות והבתים בכלל, שנבנו על גבי צלע ההר ומשקיפים על הים התיכון. הם ממש נראים כאילו כל רגע הם עלולים ליפול מההר. לשמחתי, לא ראינו שם כמעט בנייה מסחרית אלא רק מבנים קטנים שנבנו בזהירות במיקום גאוגרפי מרהיב זה. האיזור מורכב בחמש עיירות אשר מקושורות בשבילי הליכה, וניתן לעבור ביניהם גם בעזרת סירות או רכבות, אבל לרכבים אין כמעט גישה.

טסנו מישראל לרומא ומשם לקחנו רכבת. אחרי כמה עצירות והחלפת רכבות הגענו לאיזור. החלטנו לישון בעיירה הנקראת מונטרוסו אל מארה (Monterosso al Mare), בעיקר בגלל שזו העיירה היחידה שיש בה חוף וטיילת המחברים בין הים לבין יתר העיירה. העיירה זו עתיקת יום וישנם מבנים היסטוריים רבים לראות וביניהם מגדל האורורה, הכנסייה של סאן פרנססקו ווילה מונטלה.

לחווית טבע עוצרת נשימה לחצו כאן  >>

למזלנו, הגענו לשם בחודש אפריל, חודש אחרי שעונת הרחצה נפתחה. ביום השני לטיול ולאחר שהתמקנו  ירדנו לעשות סיבוב בחוף הים ולראות מול מה אנחנו עומדות. כדי להגיע לחוף לקחנו רכבת שעוברת בין העיירות השונות. בחוף עצמו ראינו סלעים רבים, מפרצים קטנים וחופים עם אבנים קטנות שם התיירים האחרים השתזפו ונהינו מאווירת הים המרגיעה שהאיזור משרה. החלטנו ללכת ברגל על החוף לכיוון המלון, שם ראינו שיש חופים עם חול נעים יותר. שילמנו על כיסאות שמש ושמשייה אחת לדברים שלנו, והתחלנו את מסע השיזוף לקראת הקיץ הישראלי שכבר כמעט התחיל.

כתבה על צ'ינקוה טרה

למחרת הלכנו ברגל דרך שבילי ההליכה למפרץ בעיירה אחרת בשםvernazza, שם מצאנו פיסת חוף קטנה עם חול רך ונעים. המפרץ הטבעי משאיר את המים נעימים ורגועים, מושלם לטבילה בין שיזוף לשיזוף, ומצאנו שם גם סלעים שטוחים עליהם יכלנו לשכב בנוחות רבה יותר. בערב אחרי שחזרנו לנוח במלון יצאנו לארוחה במסעדה שהמליצו לנו עליה במלון בשם Gastronomia San Martino. זו מסעדה קטנה שיש בה ארבעה שולחנו בפנים וארבעה בחוץ. ישבנו בחוץ כמובן ונהנינו מהלזניה הכי טעימה שאכלתי בחיי. בעל המקום כותב כל יום מחדש את התפריט על לוח קיר ככה שכל יום אפשר להינות שם ממנות שונות מקומיות.

לחווית טבע עוצרת נשימה לחצו כאן  >>

את יתר הטיול בילינו בחוף, בדיוק כמו שהתכוונו לעשות מלכתחילה. אין ספק שזו אחת העיירות היפות שביליתי בן בחיי. האוכל היה מעולה, החופים נעימים ומרגיעים, האנשים חמים ומארחים יותר מכל מקום אחר באיטליה והטבע המדהים, שהפתיע אותנו שוב עם יופי שלא יכלנו לדמיין אותו מראש. ממליצה לכל מי שרוצה טיול רגוע ושקט יחסית עם אוכל מעולה ואירוח מושלם.