• Wanago | טיול טירות בפריז וסביבתה
טיול טירות בפריז וסביבתה

כתבה על טיול טירות

תמיד אהבתי מבנים ישנים וגדולים. כמה שיותר ישן וגדול, כך טוב יותר. את הדברים שיש לישראל להציע כבר ראיתי די והותר, והרי אירופה מלאה בהיסטוריה בלי סוף, כמעט ולא משנה לאיזו מדינה תגיע.

בשנה שעברה חברתי ואני החלטנו שהיעד הבא יהיה צרפת. היו לנו בערך חמישה ימי חופש ותכננו לשוטט ברחבי המדינה בחיפוש אחר טירות, ארמונות ושלל עתיקות למיניהן. קראתי במספר ספרים שיש הרבה מה לראות, אבל עם קצת סדר וארגון אפשר להספיק הרבה מאד ולסמן את הוי הנחשק הזה על חלק גדול ממפת צרפת.

לחווית ארמונות וטירות בפריז לחצו כאן >>

התחלנו כמובן בטיסה מבן גוריון לשדה התעופה שארל- דה גול בפריס. היום הראשון הוקדש לרגיעה, סידורים והתארגנויות לקראת תחילת הטיולים.

היעד הראשון שהחלטנו עליו היה אייפל וארמונות ורסאי. השכמנו מוקדם בבוקר לאחר שנת לילה טובה ויצאנו לדרך. בתוך פריס עצמה אין נוח יותר מאשר לעשות שימוש במטרו כדי להגיע לאתרים המרכזיים והמתוירים. הגענו במהרה והעברנו חצי יום בהליכה רגלית סביב המגדל המפורסם. לקחנו את הזמן, ועם כמה גבינות טובות, באגט ובירות מקומיות העברנו צהריים שלמים על אחת המדשאות הפסטורליות שמשקיפות לגן המגדל.

בבוקר שאחרי לקחנו מטרו שחברה אותנו לרכבת בין עירונית. נסיעה ברכבת אל מחוץ לפריס לעיר ורסאי אורכת כחצי שעה. עשינו שיעורי בית טוב טוב והחלטנו לחלק את ורסאי לטיול של שני חלקים. עקב התורים הארוכים התמידיים בכניסה לארמון, החלטנו לעשות את המסלול העוקף והתחלנו דווקא בטיול בגנים שמקיפים את הטירה. הגנים עצמם הם מהמשגעים ביותר שזכורים לנו. מרבצי דשא עצומים שאין להם סוף. עשרות מזרקות מיוחדות ופינות נוי שגורמות לך לעצור בזמן וליהנות מהאוויר הצלול והשקט.

כתבה על טיול טירות

במהלך ההליכה עשינו ביקור קצר באחוזתה של מארי אנטואנט ובמבנים הקטנים ששמשו את עובדי האחזקה בזמנו. רק לקראת השעה שתיים עשינו פעמינו לכיוון הארמון. בשעה זו היה כבר ברור שהתור יהיה לבטח דליל יותר ופחות זמן יבוזבז על המתנה ארוכה ומיותרת. חמש עשרה דקות עברו ומצאנו עצמנו בפנים. הארמון הוא מהמרשימים שזכורים לי. החדרים הם יצירות אמנות של ממש ועד הערב אפשר פשוט ללכת שם לאיבוד, בצורה מכוונת ומהנה.

את היומיים הבאים העברנו בביקור בטירת שברני וצ'אמפ- בורד. השתיים יחדיו הן הגדולות ביותר במחוז לויר. הקדשנו את הזמן בשביל להתפעם מיצירות האמנות המרהיבות שפזורות בארמון. התקרות משגעות והעיטורים גורמים לך פשוט לעמוד ולבהות במשך דקות שלמות ולא להצליח להבין איך הצליחו להגיע לרמת שלמות שכזו. בתוך שתי הטירות מצאנו הדרכה מצוינת כיאה לכל מקום מסודר בצרפת. העלונים שמחלוקים ללא תשלום ברורים מאד והצלחנו גם להתגנב לסיור של קבוצה שהייתה שקועה כל כך במדריך, עד שלא שמה לב בכלל שאנחנו מסתובבים איתם כבר שעה תמימה.

לחווית ארמונות וטירות בפריז לחצו כאן >>

הטירות המיוחדות והארמונות של פריס וסביבתה יזכרו כרגעים קסומים. מומלץ בחום לכל מי שאוהב קצת לשקוע במנהרת הזמן וליהנות מהדברים המצוינים של פעם.